Alfa Romeo 4C Forums banner
21 - 40 of 276 Posts
OEM (Giulia 60mm naafdoppen) zijn toegevoegd - voor @Alfanut
Prachtige wielen. 😍 Ik vind de full colour emblemen steeds mooier. Er is bijna een scherpe schaduw onder je auto. De wolken worden eindelijk dunner. Hier deze week geen geluk. Nog steeds bewolkt, maar de banden gaan vandaag op mijn wielen.
Bewerken: De zon schijnt vanochtend. Vanmorgen twee banden op wielen zetten.

Discussion starter · #24 ·
u.k.sharif, je hebt zoveel geluk dat je de fly-eye koplampen hebt - en je geweldige rode lak/goud-bronzen Stefania wielen.
Ik heb het bijna na 4 jaar geruild voor een comp rode coupé met de xenon's. Besloten om het niet te doen, en ik ben blij dat ik het niet gedaan heb

De stand die deze wielen hem hebben gegeven, maakt dat het eerlijk gezegd zoveel specialer aanvoelt. Echte baby supercar nu.

Ik heb hem bijna na 4 jaar ingeruild voor een comp rode coupé met de xenon's. Besloten om het niet te doen, en ik ben blij dat ik het niet gedaan heb.

De stance die deze wielen hem hebben gegeven, maakt dat hij zich eerlijk gezegd zoveel specialer voelt. Echte baby supercar nu.
Het ziet er geweldig uit. Ik ben dol op de spider lights. Ik deed het jaren geleden niet, maar ik heb een complete 180 op ze gemaakt.

Ik vind de gekleurde doppen trouwens ook leuk.👍🏻

Discussion starter · #26 ·
Het ziet er geweldig uit. Ik ben dol op de spinnenlichten. Vroeger niet, maar ik ben er helemaal op teruggekomen.

Ik vind de gekleurde doppen trouwens ook leuk.👍🏻
Ja, ik ben het helemaal met je eens, hetzelfde voor mij. Ik denk dat RA met de 'bug eyes' en RC met de xenons de twee beste combinaties zijn!

Ja, ik ben blij dat ik heb doorgezet met de doppen, ik denk dat ze de wielen laten opvallen in deze kleurencombinatie. Vandaag een paar complimenten gehad over hoe het er allemaal uitzag, er zullen er in de zomermaanden zeker nog veel meer komen als het niet de hele tijd donker is.

• Like
Reactions: John4C
OEM (Giulia 60mm naafdoppen) zijn toegevoegd - voor @Alfanut
👉🏻OEM (Giulia 60mm naafdoppen):
Is dit de juiste maat om de doppen op de wielen van John te vervangen?
(op OEM 4C-wielen is het in plaats daarvan 50 mm, klopt dat?)

• Like
Reactions: u.k.sharif
👉🏻OEM (Giulia 60mm center caps):
Dus is dit de juiste maat om de doppen op John's wielen te vervangen?
Het is waar, deze nieuwe wielen vereisen 60 mm naafdoppen. De 50 mm oem-doppen zijn te klein.

Discussion starter · #34 ·
@u.k.sharif - waar heb je je Giulia 60mm naafdoppen vandaan?
👉🏻OEM (Giulia 60mm naafdoppen):
Is dit de juiste maat om de doppen op de wielen van John te vervangen?
Hallo heren

60 mm is de maat. Past beter aan de voorkant, vereist wat finesse en wat vechten, maar komt er uiteindelijk wel in.

Ik ben in het VK, dus dit zijn degene die ik heb gekocht (Shop4Parts)

Sorry @davenorcal, maar ik denk dat Euro Compulsion ze aan jouw kant van de vijver verkoopt.

• Like
Reactions: davenorcal
vergt wat finesse en wat vechten, maar komt er uiteindelijk wel in.
👉🏻Het is goed nieuws voor ons allemaal: John4C heeft het ius primae noctis afgezworen...en zijn wielen zijn nog steeds maagdelijk!

Net voordat ik mijn nieuwe wielen op Rosie zet, ga ik een paar foto's plaatsen waarin ik de standaard Pirellis vergelijk met de banden die ik monteer en die dezelfde specificaties hebben als de Pirellis.
Eerst de voorbanden: Pirelli PZero en Michelin Pilot Super Sports, beide in maat 205/45x17.
Let op het iets lagere profiel van de Michelin, terwijl deze minstens 1 cm bredere loopvlakbreedte heeft dan de Pirelli.
Een andere reden om op zoek te gaan naar goede 215/45x17 om de rijhoogte een beetje te herstellen. Ik denk dat 215's aan de voorkant breed genoeg voor mij zullen zijn als ik de juiste band kan krijgen.
(Oude Pirellis vriendelijk geschonken door Gilles27)

Pirelli P-Zero links, Michelin Pilot SS rechts.

Michelin Pilot SS 205/45x17 op 7,5" brede BSPK velgen.

Pirelli P-Zero 205/45x17 AR banden op 7" brede oem velgen.

De achterbanden zijn Pirelli P-Zero AR op oem velgen en Continental Sport Contact 6 banden op 9" BSPK velgen. Beide zijn 235/40x17.
Let op het iets hogere profiel van de Continental, terwijl in dit geval de loopvlakbreedtes identiek lijken.

Pirell P-Zero AR 235/40x18 links en Continental Sport Contact 6 rechts

De foto's van de wielen op mijn 4C komen eraan. Het begon te regenen na de lunch (wil de fietsen niet nat laten worden, want ik moet ze verplaatsen om toegang te krijgen tot de linkerkant van de auto), maar ik zal proberen ze vanmiddag erop te zetten als/wanneer de regen afneemt.

@Alfanut - Op basis van uw berichten lijkt het erop dat u zeer ijverig bent geweest met dit proces, dus ik vraag me af of alle drie de bandenmerken voldeden aan de gepubliceerde afmetingsspecificaties?
Tot nu toe lijken ze erg dicht bij de specificaties te liggen. Ik verwachtte dat de Continentals iets hoger zouden zijn dan de Pirellis en dat is ook zo gebleken, zelfs op 9" velgen. Ik verwachtte ook dat de Michi SS 205 breder zou zijn dan de Pirelli 205 en dat is ook zo. Wat ik niet had verwacht, was het verschil in diameter van de twee 205-banden. Tire Rack heeft ze precies dezelfde diameters, maar tot mijn verbazing heeft de Michelin Pilot Super Sport eigenlijk een iets lager profiel. Daarom heb ik een paar foto's geplaatst waarin ik de banden die ik heb gekocht vergelijk als stof tot nadenken. Door de smalheid van de Pirelli zit hij op de 7" velg met dezelfde uitstraling als de 205 Michi op de 7,5" velg.
Image

Image

21 - 40 of 276 Posts