Alfa Romeo 4C Forums banner
81 - 100 of 276 Posts
Ik moet echt meer van de kleuren op één plek gaan plaatsen. Misschien ga ik dit weekend een beetje door mijn foto's graven.
Dat zou geweldig zijn, want er zijn zoveel opties dat het moeilijk is om het bij te houden.

• Like
Reactions: John4C
Weet niet zeker welke goudkleur ik moet kiezen voor een rosso alfa... het matrix goud lijkt te licht. Heeft iemand nog wat 18/19 setup foto's? TIA
Hier is wat info over de Bronze Satin:

Voor de werkelijke diameter moet je wachten. Ik ga zo naar het zwembad en zwem een paar kilometer. Ik ben over ongeveer 90 minuten weer thuis.
Edit: Niet verdronken. 😁 Gezien het meetlint niet helemaal verticaal staat, is de diameter van de 205/45x17 Michelin SS ongeveer 23,8". Tire rack geeft 24,3" op voor dezelfde band. Ze zitten er een halve inch naast. Ik heb geen idee of hun fouten consistent zijn of dat dit een eenmalige actie is. Ik ga naar mijn garage om de wielen te wisselen. De zon schijnt vanmiddag. Ik zal mijn Cup 2's meten als ik klaar ben, maar ze hebben een paar duizend km op de teller.
View attachment 141559
Die getallen zijn relatief ten opzichte van de wielbreedte en, net zo belangrijk, de bandenspanning. Banden groeien veel in OD met extra PSI!!

Vandaag was ik aan de beurt....

Gabriella's
voor 18' 7.5j et 34
achter 19' 8.5j et 30
Satijnzwart
standaard Pirelli's
standaard ophanging

Nieuwe Pirelli's

Image

Zorgvuldig gemonteerd en gebalanceerd
Image

Image

Op de auto

Image

Zijaanzichten

Image

Image

Stretch oem Pirelli 205 op een 7.5J wiel (dezelfde stretch vergeleken met de Pirelli 235 op een 8.5j wiel, erg goed voor mij)

Image

(y)
Image

Blije man!
Merkt op dat ik (een klein beetje) de stance heb zoals Alfanuts set-up (met de eerste set banden) die ik geweldig vond (y)

Bedankt John. Erg blij met mijn wielen. Ik ben er dol op op mijn auto.(y)

Vandaag was ik aan de beurt....

Gabriella's
voor 18' 7.5j et 34
achter 19' 8.5j et 30
Satijnzwart
standaard Pirelli's
standaard ophanging

Nieuwe Pirelli's

View attachment 147578

Zorgvuldig gemonteerd en gebalanceerd
View attachment 147579
View attachment 147580

Op de auto

View attachment 147581

Zijaanzichten

View attachment 147583

View attachment 147584

Stretch oem Pirelli 205 op een 7.5J wiel (dezelfde stretch vergeleken met de Pirelli 235 op een 8.5j wiel, erg goed voor mij)

View attachment 147585

(y)
View attachment 147586

Blije kerel!
Merkt op dat ik (een klein beetje) de stance heb zoals Alfanuts set-up (met de eerste set banden) waar ik van hield(y)

Bedankt John. Erg blij met mijn wielen. Ik ben er dol op op mijn auto.(y)
Kocht een paar nieuwe zwarte bouten...

Image

voor

Image

Na

Image

En een paar definitieve gewichten
oem teledials met oem Pirelli's en tpms sensor vs BSPK wielen met dezelfde Pirelli's en tpms sensoren
teledial 18' 7j et 33

Image

BSPK 18' 7.5j et 34

Image

oem teledial 19' 8.5j et 49

Image

BSPK 19' 8.5j et 30

Image

De meeste voordelen voor mij zijn de achterwielen omdat ik de teledials met extra Eibach 15mm spacers heb gemonteerd. De BSPK-wielen hebben de juiste offset.

gewicht van de spacer

Image

Hier zijn de mijne, heb vandaag wat foto's gemaakt. Ik heb ze iets meer dan twee weken geleden ontvangen, maar kon ze pas vandaag bekijken.

Het zijn Stefania 18/19 Matrix Gold Gloss. Ik dacht dat ze er lichter uit zouden zien in de felle zon, maar in tegenstelling tot mijn veronderstelling lijken ze veel donkerder, wat prachtig is. Vergeef mijn gebrek aan fotografische vaardigheden, maar dit is wat ik kon aanbieden :ROFLMAO:
Image

Image

Image

Image
Image

Image

Image

Image

Image

Eindelijk, na 11 maanden, heb ik de wielen binnen. Ze zijn lichter van kleur dan ik had verwacht, maar ik ben er niet boos om... Zouden geborsteld brons moeten zijn, maar het is meer goud. Ach ja, hoe dan ook prachtig. Ik ben dol op hoe de geborstelde afwerking het licht vangt. Moet alleen nog een set bestellen om John meer hoofdpijn te bezorgen :LOL: Een vriend heeft ze al aangezien voor custom CINEL-wielen. @John4C daar mag je trots op zijn ;)

Eindelijk na 11 maanden heb ik de wielen erin. Ze zijn lichter van kleur dan ik had verwacht, maar ik ben er niet boos om... Zou geborsteld brons moeten zijn, maar het is meer goud. Nou ja, hoe dan ook verbluffend. Ik ben dol op hoe de geborstelde afwerking het licht vangt. Ik hoef alleen nog maar een andere set te bestellen om John meer hoofdpijn te bezorgen :LOL:

Een vriend heeft ze al aangezien voor een paar custom CINEL wielen. @John4C daar zou je trots op moeten zijn ;)

View attachment 148994

View attachment 148995
Maak je geen zorgen. Ze zien er perfect uit. 👍👌

Eindelijk na 11 maanden heb ik de wielen binnen. Ze zijn lichter van kleur dan ik had verwacht, maar ik ben er niet boos om... Zou geborsteld brons moeten zijn, maar het is meer goud. Ach ja, hoe dan ook prachtig. Ik ben dol op hoe de geborstelde afwerking het licht vangt. Moet alleen nog een set bestellen om John meer hoofdpijn te bezorgen :LOL:

Een vriend heeft ze al verward met een paar custom CINEL wielen. @John4C daar mag je trots op zijn ;)

View attachment 148994

View attachment 148995
Ik denk dat ze er geweldig uit zullen zien op een zwarte 4C. Ik bleef heen en weer gaan tussen geborsteld lichtgoud en brons, die er allebei geweldig uit zullen zien. Uiteindelijk gekozen voor matrix goud, omdat lichtere tinten meer onderhoud vergen.

81 - 100 of 276 Posts