Alfa Romeo 4C Forums banner
41 - 60 of 71 Posts
Discussion starter · #41 ·
Je kunt wellicht het beste een set standaard rotoren aanschaffen (er worden er momenteel een paar gebruikt te koop aangeboden op het forum) en deze naar de fabrikant sturen, zodat er geen verrassingen of misverstanden zijn.
Ja, dat heb ik ze voorgesteld. Het is een optie.
Ze kunnen best terugkomen en zeggen dat het niet gaat. De verkoper is in gesprek met de technische mensen daar.

Je kunt misschien het beste een set standaard rotoren kopen (er worden er momenteel een paar gebruikt te koop aangeboden op het forum) en deze naar de fabrikant sturen, zodat er geen verrassingen of misverstanden zijn.
Ik wilde dit gisteren voorstellen, maar ik dacht dat ik me er niet mee zou bemoeien. ;) IMO zou ik alles wat gespiegeld moet worden, nieuw kopen. Stuur dat dan naar de fabrikant. Op die manier hebben ze een exacte kopie van wat ze moeten matchen. Zeker, het kost geld, maar het is beter dat ze iets in handen hebben dan dat de metingen in de war raken.

• Like
Reactions: 4C-ophe
Discussion starter · #43 ·
Ik wilde dit gisteren voorstellen, maar ik dacht dat ik me er niet mee zou bemoeien. ;) IMO zou ik alles wat gespiegeld moet worden, nieuw kopen. Stuur dat dan naar de fabrikant. Op die manier hebben ze een exacte kopie van wat ze moeten matchen. Zeker, het kost geld, maar het is beter dat ze iets in handen hebben dan dat de metingen in de war raken.
Ja, het was het eerste wat ik het bedrijf voorstelde toen ik de eerste aanvraag deed. Ze waren niet enthousiast omdat gemeten objecten, nieuw of niet, geen nultolerantiegegevens geven vanwege de fabricagetoleranties van de objecten. Ze willen getallen die ze in de computer kunnen typen.
Het is alsof een tape-to-tape kopie vroeger sissend was, het is niet zoals het origineel.

Ja, het was het eerste wat ik het bedrijf voorstelde toen ik de eerste aanvraag deed. Ze waren niet enthousiast omdat gemeten objecten, nieuw of niet, geen nultolerantiegegevens geven vanwege fabricagetoleranties. Ze willen getallen die ze in de computer kunnen typen.
Hoe dan ook, je gaat die getallen niet hebben als mensen alleen maar citeren wat er gemeten is. Als het bedrijf probeert een origineel in een ander materiaal te repliceren, komen ze het dichtst in de buurt door een ongebruikt onderdeel te krijgen dat ze proberen te repliceren. 90% van de aftermarket-wereld doet dit vandaag de dag. Ik heb in de loop der jaren veel gloednieuwe OEM-remblokken rondgestuurd. ;)

• Like
Reactions: 4C-ophe
Discussion starter · #45 ·
Hoe dan ook, je gaat die cijfers niet hebben met mensen die alleen maar citeren wat er gemeten is. Als het bedrijf probeert een origineel in een ander materiaal te repliceren, komt het het dichtst in de buurt door een ongebruikt onderdeel te krijgen dat ze proberen te repliceren. 90% van de aftermarket wereld doet dit tegenwoordig. Ik heb in de loop der jaren veel gloednieuwe OEM-remblokken rondgestuurd. ;)
Ja, zoals ik al zei, het is een optie. Het is gewoon niet hun voorkeursoptie, uiteraard zijn cijfers wel, maar wat er ook nodig is. Ik ga de handdoek niet in de ring gooien als ik ze een nieuwe set OEM-onderdelen moet sturen als dat nodig is.

Discussion starter · #46 ·
Dubbel posten of niet, voor transparantie en om misverstanden te voorkomen, is de enige reden dat ik dit nastreef, de ongelooflijke prijzen die rechtstreeks van Chinese fabrikanten beschikbaar zijn. De rotoren kosten ongeveer $ 1400 per stuk. Ze hebben ook een high-end specificatie. Ze zijn gemaakt met lange vezel carbon, werken probleemloos terwijl ze gloeien en gaan 200.000 km mee. De makers zeggen dat ze ook koud goed genoeg werken.

Het behouden van de OE-achterremmen zou problemen met de E-diff voorkomen en de kosten van de kit halveren. Ik denk dat de grootste verbetering toch van de upgrade aan de voorkant zou komen.

Ik spreek met een Chinese fabrikant van CC-remmen.
Ze controleren of ze de mal voor onze remblokken hebben, zodat ze carbon-keramische rotors en remblokken kunnen maken voor onze Brembo-remklauwen in de fabriek.
De basisprijs is inderdaad zeer redelijk.
De Chinese verkoper heeft niet gezegd dat er problemen zijn, maar wetende wat een slimme, deskundige groep jullie allemaal zijn, dacht ik dat ik het even zou vermelden. Kunnen jullie nadelige gevolgen van dit idee zien?
Ze controleren of ze de mal voor onze remblokken hebben, zodat ze carbon-keramische rotors en remblokken kunnen maken voor onze Brembo-remklauwen in de fabriek.
De Chinese verkoper heeft niet gezegd dat er problemen zijn, maar wetende wat een slimme, deskundige groep jullie allemaal zijn, dacht ik dat ik het even zou vermelden. Kunnen jullie nadelige gevolgen van dit idee zien?
Als iemand die een fabriek in China bezit, wil ik je ten zeerste waarschuwen dat als je niet de tijd neemt om naar de fabriek te gaan en hun processen etc. te observeren, je absoluut een grote doos vol verrassingen zult tegenkomen als je besluit om aan een of andere vorm van productie te beginnen.

Ook is er een sterke kans van 90%+ dat je niet met de daadwerkelijke fabrikant te maken hebt, maar hoogstwaarschijnlijk met een handelaar die zich voordoet als de daadwerkelijke fabriek of fabrieksvertegenwoordiger.

Afgezien daarvan wordt het zeker een avontuur.

Discussion starter · #48 ·
Het is een stuk goedkoper en gemakkelijker om een ​​monster te evalueren. Als het gebeurt, zal mijn set dat monster zijn. Als het goed is, kan er een groepsaankoop tot stand komen, maar ik ben niet geïnvesteerd.
De verkoper heeft een goede reputatie en de producten die ze laten zien zien er legitiem uit. Ze hebben een heleboel certificaten en foto's van faciliteiten die plausibel lijken.
Om eerlijk te zijn, vermoed ik dat ze zelfs zullen weigeren om de kit te maken nadat de ingenieur de samenvatting heeft gezien... ijzeren remmen vervangen door carbon remmen met behulp van de afmetingen en remklauwen van de ijzeren remmen.

Ze controleren of ze de mal hebben voor onze remblokken, zodat ze carbon-keramische schijven en remblokken kunnen maken voor onze Brembo-remklauwen in de fabriek.
De Chinese verkoper heeft niet gezegd dat er problemen zijn, maar omdat ik weet wat een slimme, deskundige groep jullie allemaal zijn, dacht ik dat ik het even zou vermelden. Kunnen jullie nadelige gevolgen van dit idee zien?
dit zou geweldig zijn. Geen remstof meer!

Niet dat ik kan vinden. Link?
Je hebt gelijk, Floro. Hij adverteerde ze vroeger. Misschien staan ze nu onder de titel 'Producten in ontwikkeling'. Neem contact met hem op via het e-mailadres dat hij in die sectie vermeldt voor opheldering.

Attachments

Discussion starter · #55 ·
Nee, ik heb de sectie in ontwikkeling gecontroleerd.
Het is in orde, ik heb alle afmetingen (ik heb ze op pagina 1 gepost)

Found this
OEM Specifications:
Front:
Manufacture: Brembo
Part Number @ Left (Driver): 20895801
Part Number @ Right (Passenger): 20895802
Piston Number: 4
Piston Size: 38mm (Aluminum)
Axel Leading/Trailing: Trailing
Axial Pin Separation: 130 mm
Axial Pin Offset from Rotor Center: 50mm (approximate)
Rotor Diameter: 305 mm
Rotor Thickness: 28 mm

De prijs zal de tirades en lofzangen bepalen. Klinkt geweldig als ze redelijk geprijsd zijn. Ik wou dat de 4C een mooier uitziende achterremklauw had. Ziet er een beetje gewoontjes uit, gezien het kaliber van de auto.

Discussion starter · #57 ·
Dames en heren, kan iemand de maat van de centrale boring van de rotorbel bevestigen? Ik dacht dat die hetzelfde zou zijn als die van het wiel, namelijk 58,1 mm, maar deze tekening zegt 59 mm. Kan iemand dit bevestigen?

Discussion starter · #59 ·
Alleen al omdat ze sneller slijten op het circuit en een stuk duurder zijn om te vervangen. Daar ben ik niet mee bezig.

Discussion starter · #60 ·
Oké, ik heb een andere optie geïdentificeerd. Grijze, grafietijzeren rotors. Wacht op bevestiging, maar ze zouden elk 5 kg moeten wegen, vergeleken met 6,6 kg voor het OE-onderdeel.
$250 per paar voor 10 paar als iemand geĂŻnteresseerd is.
Image

Ondertussen onderzoekt het andere bedrijf nog steeds de mogelijke mogelijkheid van een carbon-keramische upgrade. Ik wacht daar voorlopig op, maar als ze het idee torpederen, krijg ik deze ijzeren exemplaren.

41 - 60 of 71 Posts