Alfa Romeo 4C Forums banner

HEB MIJN 4C EINDELIJK!!!

2 reading
1.4K views 27 replies 14 participants last post by  Alfanut  
#1 ·
Ik heb eindelijk mijn parelwitte 4C gekregen, nu ben ik op weg terug naar Florida. Ik heb hem in Texas gekocht. Hij kwam met een volledig onderhoudsrapport dat ik zal doornemen als ik terug ben om te zien of er iets moet gebeuren. Hij was eigendom van een oudere man die er niet meer in en uit kon komen, dus ik heb hem voor een prikkie gekregen. Allemaal nieuwe banden, olie en 4 pagina's met dingen die eraan gedaan zijn om hem perfect voor mij te maken. Zeker het wachten waard. Wat moet ik ermee doen en wat moet ik controleren? Hij heeft 82.000 mijl gelopen. Bedankt! 🙏🏽

Attachments

#2 ·
Ik heb eindelijk mijn parelwitte 4C gekregen, nu ben ik op weg terug naar Florida. Ik heb hem in Texas gekocht. Hij kwam met een volledige onderhoudsgeschiedenis die ik zal doornemen als ik terug ben om te zien of er iets gedaan moet worden. Hij was eigendom van een oudere man die er niet meer in en uit kon komen, dus ik heb hem voor een prikkie gekregen. Alle nieuwe banden, olie en 4 pagina's met dingen die eraan gedaan zijn om hem perfect voor mij te maken. Absoluut het wachten waard. Wat moet ik ermee doen en wat moet ik controleren? Hij heeft 82.000 mijl. Bedankt! 🙏🏽
Heb je het serviceboekje? Zo niet, en je hebt het handboek niet, kijk dan hieronder naar het service schema...
De vervanging van de distributieriem is het belangrijkst... Bougies hadden ook vervangen moeten worden.
Image

#13 ·
Gefeliciteerd. Ze ziet er prachtig uit.
Heb je het servicehistorie? Zo niet, en je hebt het handboek niet, kijk dan naar het onderhoudsschema hieronder...
De olie- en filterwissels en de vervanging van de distributieriem zijn het belangrijkst... Bougies hadden ook vervangen moeten worden. Het onderstaande screenshot is genomen van de Alfaworkshop-site. Daar staan ook handige 'how-to'-instructies, evenals op dit forum.
View attachment 171840
Bedankt!!! Nee, de officiële servicehistorie zat er niet bij, maar ik heb het handboek wel. Ik weet dat mijn motorfietsen er een hadden, dus ik weet zeker dat het oorspronkelijk bij de auto zat en verloren is gegaan tijdens het transport, of misschien zit het in de stapel spullen die ze me met de auto hebben gegeven. (Ik moet nog alles doornemen) Bougies, olie/filter zijn vervangen. Ze hebben een volledige logboek van onderhoudsgegevens van de vorige eigenaar opgenomen, samen met hun eigen servicegegevens die ze hebben uitgevoerd vanaf de dealer waar ik het heb gekocht. De distributieriem moet echter nog worden vervangen.

#10 ·
Ik heb eindelijk mijn parelwitte 4C gekregen, nu ben ik op de terugweg naar Florida. Ik heb hem in Texas gekocht. Hij kwam met een volledig onderhoudsrapport dat ik zal doornemen als ik terug ben om te zien of er iets gedaan moet worden. Hij was eigendom van een oudere man die er niet meer in en uit kon komen, dus ik heb hem voor een prikkie gekregen. Alle nieuwe banden, olie en 4 pagina's met dingen die gedaan zijn om hem perfect voor mij te maken. Absoluut het wachten waard. Wat moet ik ermee doen en wat moet ik controleren? Hij heeft 82.000 mijl. Bedankt! 🙏🏽
Ze ziet er inderdaad geweldig uit. Ik heb onlangs ook een 2016 met 16.000 mijl gekocht. Ik heb hem net naar een lokale expert voor Italiaanse auto's gebracht. Hij vertelde me dat rond de 15.000 mijl de distributieriem vervangen moet worden en dat de bouten aangedraaid moeten worden. Hij doet ook een algemene service, inclusief olie en remmen. Voor de twee belangrijkste punten gaf hij me een schatting van ongeveer $ 5.000. De dealer gaf me een veel hogere prijs. Eerlijk gezegd vertrouw ik hem meer dan een dealertechnicus die nieuw is en een of twee trainingen heeft gevolgd. Hij heeft er al veel gedaan.

#15 ·
Ze ziet er geweldig uit. Ik heb onlangs ook een 2016 met 16.000 mijl gekocht. Ik heb hem net naar een lokale expert voor Italiaanse auto's gebracht. Hij vertelde me dat bij ongeveer 15.000 mijl de distributieriem moet worden vervangen en de bouten moeten worden aangedraaid. Hij doet ook een algemene service, inclusief olie en remmen. Voor de twee belangrijkste punten gaf hij me een schatting van ongeveer $ 5.000. Dealer gaf me een veel hogere prijs. Om eerlijk te zijn, ik vertrouw hem meer dan een dealertechnicus die nieuw is en een of twee trainingen heeft gevolgd. Hij heeft er al veel gedaan.
Wauw, dat lijkt veel!! Maar omwille van de auto moet het gebeuren!!! Ik zal eerst mijn lokale Alfa-dealer vragen wat ze me zouden aanrekenen voordat ik rondkijk.

#16 ·
Gratz man have fun with it. I would do filter, downpipe & tune. Maby some interiour things if ur into that 😄
Ja, ik ben van plan om na mijn onderhoudsservices wat kleine dingen te laten doen. Ik moet ook de andere stijl oem gunmetal velgen krijgen die op de launch edition zaten, evenals de parrot head unit, het luidsprekergeluidssysteem upgraden en een achteruitrijcamera installeren (basale dingen), die zijn absoluut niet onderhandelbaar, want ze hebben verbeteringen nodig!!

#19 ·
Ik heb eindelijk mijn parelwitte 4C gekregen, nu ben ik op de terugweg naar Florida. Ik heb hem in Texas gekocht. Hij kwam met een volledig onderhoudsrapport dat ik zal doornemen als ik terug ben om te zien of er iets moet gebeuren. Hij was eigendom van een oudere man die er niet meer in en uit kon komen, dus ik heb hem voor een prikkie gekregen. Alle nieuwe banden, olie en 4 pagina's met dingen die gedaan zijn om hem perfect voor mij te maken. Zeker het wachten waard. Wat moet ik ermee doen en wat moet ik controleren? Hij heeft 82.000 mijl. Bedankt! 🙏🏽
Veel van de auto's die door autodealers worden verkocht, werden bestuurd door "oude mannen...".

Hoeveel oude mannen kopen auto's die ze over een paar jaar niet meer zullen besturen?!? :p

welkom op het forum en controleer de auto volgens de geschiedenis en wat je ziet…. geef niet te veel om de woorden van de verkoper. Ze zouden hun moeder verkopen, er 4 wielen aan toevoegen en zweren dat het een kar is.

#20 ·
Veel van de auto's die door autodealers worden verkocht, werden door "oude mannen" gereden....

Hoeveel oude mannen kopen auto's die ze over een paar jaar niet meer zullen rijden?!? :p

welkom op het forum en controleer de auto volgens de geschiedenis en wat je ziet…. geef niet te veel om de woorden van de verkoper. Ze zouden hun moeder verkopen, er vier wielen aan toevoegen en zweren dat het een kar is
Ja, ik ben niet nieuw in dit schema, ik koop al auto's sinds mijn late tienerjaren (hield van de oude Craigslist-dagen). Ik heb dat zelf geverifieerd. Hij kocht hem nieuw in 2015 en heeft er 80.000 mijl op gezet voordat ik hem kocht. Ja, ik was erg verrast om te horen dat ik de tweede eigenaar ben van mijn 10 jaar oude 4C. Hij deed hem alleen weg omdat hij er niet meer in en uit kon komen. Niet verbaasd over die reden. Ik heb er eigenlijk geen problemen mee om erin en eruit te komen, maar de koolstofvezelkuip is iets omhoog getild en oefent veel druk uit op mijn linkerhamstring. Toen ik hem voor het eerst kocht, kreeg ik daar een enorme knoop, en nog steeds een week later heb ik daar een enorme paarse blauwe plek van 4 inch. Het maakt me echter niet uit, ik hou van de auto haha

#21 ·
volgens de andere thread met het geluid... had u garantie moeten vragen aan de verkoper.... en het contact met de “oude man”........... Ik weet niet welke controles u hebt gedaan voordat u het kocht..... maar er was een checklist als ik me niet vergis op dit forum en u had die moeten gebruiken.

Nb..... Ik ben deze weken hier in de VS en ik kan begrijpen wat u bedoelt met de moeilijkheden om in dit soort auto's te stappen.... Hier in San Antonio en omgeving zijn alle pick-ups en grote auto's... voor grote mensen :p

#22 ·
Volgens de andere thread met het geluid... had u garantie moeten vragen bij de verkoper.... en het contact van de "oude man"...........
Ik weet niet welke controles u hebt gedaan voordat u het kocht..... maar er was een checklist als ik me niet vergis op dit forum en die had u moeten gebruiken.

Nb..... Ik ben deze weken hier in de VS en ik begrijp wat u bedoelt met de moeilijkheden om in dit soort auto's te stappen....
Hier in San Antonio en Houston zijn er alleen maar pick-ups en grote auto's....... voor grote mensen :p
Het maakte toen nog geen geluid, maar ze wilden me geen garantie aanbieden. Het is zo'n nicheauto die op dit moment ook al 10 jaar oud is, dus ze lieten me er geen afsluiten. De dealer is sowieso in Texas, dus het was misschien gedoe geweest als ze monteurs dichtbij hen hadden gebruikt om garantieherstellingen uit te voeren. Ze proberen nog steeds contact te leggen met de vorige eigenaar. Ik heb ze vanmorgen weer een bericht gestuurd met de vraag om een update en ze zeiden dat ze me zouden laten weten wanneer hij reageert, want ik denk niet dat ze me zijn informatie zouden geven om hem zelf te contacteren. Ongeacht of hij de riem of bouten heeft aangedraaid, ik doe het zelf. Dat is alleen zodat ik ondertussen gemoedsrust heb, want ik vertrouw meestal niet op het woord van anderen zonder bewijs. Laten we gewoon hopen op het beste 🙌🏽

#23 ·
Stel je dan voor waarom ze geen garantie zouden bieden.

Of de auto had al problemen, of ze verkochten hem voor een zeer lage prijs en zeiden: "Elk probleem is voor uw rekening"………
Heb je een Carfax van de auto genomen? Heb je gecontroleerd op problemen of ongevallen?

Het is vreemd dat ze geen details van de eigenaar zouden delen... waarschijnlijk was hij uiteindelijk niet zo oud... en dat wisten ze

Ik stelde voor om nu een carfax te doen om de vorige diensten en geschiedenis te controleren. Je zou een paar interessante dingen kunnen vinden.

Dan duimen draaien, maar ik vertrouw meer op controleren en oplossen...
Duimen draaien of het geloof is effectiever met religies dan in mechanica

#24 ·
Stel je dan voor waarom ze geen garantie zouden bieden.

Of de auto had al problemen, of ze verkochten hem voor een zeer lage prijs en zeiden: "Elk probleem is voor jouw rekening"……
Heb je een Carfax van de auto genomen? Heb je gecontroleerd op problemen of ongelukken?

Het is vreemd dat ze geen details over de eigenaar zouden delen.... waarschijnlijk was hij uiteindelijk toch niet zo oud.....en dat wisten ze

Ik stelde voor om nu een carfax te doen om de vorige services en geschiedenis te controleren. Je zou een paar interessante dingen kunnen vinden.

Dan duimen draaien, maar ik vertrouw meer op controleren en oplossen...
Duimen draaien of het geloof is effectiever met religies dan in mechanica
Ik heb mijn eigen carfax uitgevoerd voordat ik hem kreeg. De eerste koper was inderdaad oud. Hij is nu 74. Geen ongelukken, één terugroepactie leek het, en enkele uitgevoerde services werden aan de vin gemeld. Het is normaal om sceptisch te zijn, ik was het in het begin ook. Het zal geen perfecte auto zijn, ongeacht of alles klopt, het zal zijn gebreken en momenten hebben.

#25 ·
Ik heb eindelijk mijn parelwitte 4C gekregen, nu ben ik op de terugweg naar Florida. Ik heb hem in Texas gekocht. Hij kwam met een volledig onderhoudsrapport dat ik zal doornemen als ik terug ben om te zien of er iets moet gebeuren. Hij was van een oudere man die er niet meer in en uit kon komen, dus ik heb hem voor een prikkie gekregen. Alle nieuwe banden, olie en 4 pagina's met dingen die gedaan zijn om hem perfect voor mij te maken. Zeker het wachten waard. Wat moet ik ermee doen en wat moet ik controleren? Hij heeft 82.000 mijl. Bedankt! 🙏🏽
Ik heb een 2017 en woon in Florida. Ik heb de voorkant laten wrappen en een dealer het laten nakijken. Voornamelijk alles vervangen wat verouderd was, inclusief de banden. Probeer niet op de kosten te besparen. Ik heb een compleet handboek gedownload, 4 ordners indien geprint of een speciale aparte harde schijf. Kijk naar de accu. Hij kan een stresstest doorstaan, maar de hitte van Florida kan hem meestal een jaar voor de vervaldatum doden. Dus reken veiligheidshalve op 3 jaar van de 4. We houden van de onze.

#26 ·
Ik heb een uit 2017 en woon in Florida. Ik heb de voorkant laten wrappen en een dealer er naar laten kijken. Voornamelijk alles vervangen wat verouderd was, inclusief de banden. Probeer niet te bezuinigen. Ik heb een compleet handboek gedownload, 4 ordners indien geprint of een speciale aparte harde schijf. Kijk naar de accu. Deze kan een stresstest doorstaan, maar de hitte van Florida kan hem meestal een jaar voor de vervaldatum doden. Dus reken veiligheidshalve op 3 jaar van de 4. We houden van de onze.
Ik zal dat bekijken, en geloof me, ik ben klaar om er geld in te steken. Een exclusieve auto als deze krijgt van mij premium behandeling. Ik moet de accu misschien al vervangen. Er zijn vreemde elektrische dingen aan de hand die zeggen dat de remlichten en richtingaanwijzers niet werken, ook al doen ze dat wel. Dus ik ga er binnenkort een nieuwe halen en kijken of dat het oplost. Florida en Californië zijn naar mijn mening de beste plekken om een 4C te bezitten. Prachtige uitzichten en weer, veel plekken om te rijden, veel stoplichten voor korte acceleraties en mooie bochtige wegen om me heen. Perfecte Florida auto